ادامه اعتراض‌ها در هند؛ معترضان به قراردادهای موقت ارتش، قطارها را آتش زدند

بر اساس قانون جدید ارتش هند، پس از چهار سال فقط یک چهارم سربازان در استخدام باقی می‌مانند

چندین ایالت در سراسر هند، از جمله ایالت‌های بیهار و تلانگانا، شاهد اعتراض‌های گسترده علیه طرح جدید دولت برای استخدام سربازان با قراردادهای موقت بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، طرح جدید ارتش هند، موسوم به «آگنیپات»، برای افراد ۱۷.۵ تا ۲۱ ساله در نظر گرفته شده است. بر اساس این قانون، افراد برگزیده به‌مدت چهار سال به نیروهای مسلح ملحق خواهند شد اما پس از آن، فقط یک چهارم آن‌ها در استخدام باقی خواهند ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معترضان می‌گویند که طرح دولت برای استخدام موقت سربازان شانس آن‌ها برای دستیابی به مشاغل دائمی نظامی را که تضمین‌کننده حقوق و مستمری ثابت است، کاهش می‌دهد. در مقابل، دولت هند می‌گوید که تصمیم دارد هزینه‌های نظامی را کاهش دهد و وعده داده است در عوض، صدها هزار شغل دیگر برای جوانان هند ایجاد کند.

بر اساس روالی که تاکنون در ارتش هند وجود داشت، جوانان ۱۶.۵ تا ۲۱ ساله برای خدمت به‌مدت دست‌کم ۱۵ سال انتخاب می‌شدند و پس از بازنشستگی، مستمری دریافت می‌کردند. اما حالا، پس از چهار سال، فقط ۲۵ درصد از سربازان ابقا خواهند شد و به‌مدت ۱۵ سال خدمت خواهند کرد، بقیه آن‌ها با مبلغی بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون روپیه مرخص می‌شوند و واجد شرایط دریافت مزایای بازنشستگی نخواهند بود.

اعتراض جوانان هندی چند روز متوالی است که ادامه دارد و به ایالت‌های دیگر نیز گسترش یافته است. در روزهای اخیر، معترضان با آتش زدن خط آهن و نشستن روی ریل‌ها، رفت‌و‌آمد قطارها را مختل کرده‌اند. 

رویترز روز جمعه گزارش داد که اعتراض‌ها با حضور نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان، به خشونت کشیده شد.

بیشتر از جهان